BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, October 18, 2009

Dan Sebenarnya....42

BAB 42

3 BULAN KEMUDIAN....


RAMBUT yang dilepaskan tanpa diikat, beralun apabila ditiup angin. Angin yang berhembus itu tidak dapat membuatkan hati Dizyan tenang. Airmata yang turun berjuraian seakan-akan tidak mahu berhenti. Kenapalah nasib aku jadi begini? Hati Dizyan merintih. Selepas kejadian itu berlaku, airmata menjadi peneman setia tidurnya. Dizyan memeluk tubuh. Melontarkan padangan ke luar. Dingin malam menyejukkan badannya sehingga ke tulang hitam. Pintu bilik dikuak. Terjengul wajah Puan Hajjah Karissa. Wajah tua itu kerapkali kerisauan jika Dizyan tidak menjawab panggilannya. Berkali-kali pintu diketuk. Tetap tiada respon membuatkan Puan Hajjah Karissa terus meluru masuk ke dalam bilik anak perempuannya itu. Puan Hajjah Karissa melepaskan keluhan lega apabila terlihat susuk tubuh yang amat dikenalinya sedang berdiri di balkoni. Kelihatan badan Dizyan terhenjut-henjut menahan tangis dan diiringi esakan kecil. Puan Hajjah Karissa menggelengkan kepala perlahan. Sudah berbulan anaknya begitu. Hanya kadangkala bercakap dengan orang lain jika dirasakan perlu sahaja. Makan pun hanya sedikit yang dijamahnya. Dia risau. Risau melihat perubahan mendadak Dizyan. Pernah disuarakan perkara itu kepada Tuan Haji Azmin. Suaminya tidak dapat berbuat apa-apa. Hanya Dizyan sahaja yang boleh menolong dirinya sendiri untuk keluar dari memori semalam. Memulakan langkah ke kehidupan yang baru. Asyifa, Izham dan Yasmin juga turut risau melihat perubahan adik mereka itu. Dahulu, Dizyan seorang yang sangat ceria. Tiada kesedihan dalam kamus hidupnya. Tiada duka.
Perlahan langkah kaki Puan Hajjah Karissa menapak ke arah Dizyan yang membelakangkannya. Memeluk bahu anak yang dalam kesedihan itu. Tanpa berselindung lagi, Dizyan terus membenamkan wajahnya ke dada Puan Hajjah Karissa. Menangis teresak-esak dan sepuas hatinya. Buat seketika, Puan Hajjah Karissa hanya membiarkan Dizyan meluahkan perasaan melalui airmata. Diusap perlahan rambut Dizyan. Airmata tuanya turut menuruni pipi. Tidak sanggup melihat anak perempuan tunggalnya begini. Badan Puan Hajjah Karissa bergerak-gerak apabila Dizyan teresak. Dizyan mengangkat kepala memandang wajah wanita elegan itu. Pipinya basah kuyup. Jemari Puan Hajjah Karissa mengelap pipi Dizyan. Tidak sanggup melihat setitis lagi airmata yang keluar.
“Kenapa, Umi? Kenapa?! Kenapa begini hidup Yan, Umi? Kenapa Yan tak boleh hidup bahagia macam orang lain?!” rintih Dizyan. Teresak dalam pelukan Uminya.
“Sabar, sayang. Yan jangan macam ni. Kalau Yan macam ni, seperti Yan tak redha dengan apa yang telah terjadi. Ini semua ketentuan Allah. Yan jangan salahkan takdir.” Puan Hajjah Karissa mengoncangkan sedikit bahu Dizyan. Tidak mahu Dizyan berterusan menyalahkan takdir di atas apa yang telah terjadi dalam hidupnya.
“Kenapa Zal buat macam ni?” sekali lagi Dizyan merintih. Puan Hajjah Karissa sudah tidak tahu hendak berkata apa-apa lagi. Hanya pelukan sahaja yang dapat diberikan.
“Yan berehatlah, ya. Jangan fikir apa-apa lagi dah.” Ujar Puan Hajjah Karissa.
Menarik Dizyan dan membawa gadis itu menuju ke arah katil. Langkah kaki Dizyan menjadi longlai. Dilabuhkan punggungnya ke atas katil. Membaringkan diri yang kepenatan setelah mengeluarkan airmata. Dizyan memejamkan matanya. Esakan makin perlahan. Tetapi airmata masih tidak berhenti menuruni pipi gebunya. Puan Hajjah Karissa bangun dari katil Dizyan dan menuju ke pintu kamar anaknya itu. Memulas tombol dan dikuak. Berpaling sekali lagi melihat susuk Dizyan yang sedang berbaring. Melepaskan keluhan dan melangkah keluar. Ditutup semula pintu kamar tersebut.
Sebaik sahaja Puan Hajjah Karissa melangkah keluar dari bilik Dizyan, gadis itu duduk berteleku di atas katilnya. Tanpa dipinta, memori malam itu kembali menerjah kotak fikirannya.


DERAPAN kaki Puan Hajjah Karissa menuruni anak tangga membuatkan mereka yang berada di ruang tamu mengalihkan pandangan ke arah tangga tersebut. Puan Hajjah Karissa menghadiahkan senyuman kepada suami, anak-anak serta menantunya yang berada di ruang tamu. Dilabuhkan punggung di atas sofa.
“Yan masih sama?” tanya Tuan Haji Azmin. Hanya anggukan perlahan yang diterima dari isterinya itu.
“Cis!” Izham berkata lantang. Ditepuk sofa dengan kuat. Menyentakkan semua yang ada disitu. Yasmin mengurut dada. Natalia yang sedang leka menonton televisyen, mengalih pandang ke arah Ayahnya. Pelik! Tidak pernah dilihat Izham meletuskan kemarahannya.
“Faizal ni memang nak kena. Apa, dia ingat dia anak Datuk kaya tu, dia boleh buat sesuka hati. Budak ni memang nak kena ajar.” Izham berkata marah. Puan Hajjah Karissa mengeluh lemah. Tuan Haji Azmin menggelengkan kepalanya.
“Iz, bawak bersabar. Kita tak tahu apa yang berlaku antara Yan dan Zal. Mungkin ada sesuatu yang berlaku menyebabkan Zal ambil tindakan macam tu.” Tuan Haji Azmin meningkah pula. Cuba menenangkan angin puting beliung yang meniup Izham.
“Abah sampai hati cakap macam ni. Abah tahu tak, Faizal dah kecewakan hati Yan. Hari-hari Yan menangis. Iz dah tak tahan tengok Yan macam tu.” Mundar-mandir Izham berjalan dihadapan kedua ibubapanya. Yasmin menggeleng perlahan. Izham sangat sayangkan Dizyan. Langsung tidak sanggup melihat hati adiknya itu dilukai walaupun sebesar zarah.
“Abah tahu semua tu. Tapi, kita tak tahu apa yang terjadi. Mungkin ada sebab Zal mengambil tindakan sebegitu. Kita patut dengar daripada sebelah pihak Faizal jugak.” Tuan Haji Azmin tidak mahu terus sahaja menyalahkan Faizal dengan melulu.
“Tapi Faizal dah lafazkan apa yang tak sepatutnya.” Izham masih menegas. Tuan Haji Azmin menggeleng. Susah apabila anak juga mempunyai profesion yang sama.
“Memang Faizal dah lafaz, tapi mereka takkan bercerai selagi laporan kesihatan Yan belum keluar. Kita tak tahu ada benih atau tak yang bercambah hasil perhubungan malam tu. Kalau Yan mengandung, mereka tak boleh bercerai sehingga anak tu lahir. Kalau tak ada benih yang bercambah, kena tunggu sampai Yan habis bersuci selama 3 kali. Mungkin dalam masa tu, Faizal ubah fikiran dan menerima Yan kembali.” Tuan Haji Azmin menerangkan. Puan Hajjah Karissa mengangguk.
“Itu Iz tahu, Bah. Kenapa Abah masih nak sebelahkan dia tu? Abah patut fikirkan Yan.” Suara Izham sudah sedikit meninggi. Puan Hajjah Karissa hanya menundukkan wajahnya. Sesekali dilap airmata yang berguguran. Yasmin turut berdiri dan menyabarkan suaminya.
“Iz, ingat sikit dengan siapa Iz bercakap ni.” Tuan Haji Azmin berkata dalam nada yang serius. Izham melepaskan keluhan kuat.
“Maafkan Iz, Abah. Iz tak sengaja.” Izham memohon maaf. Suaranya kembali dikendurkan. Tuan Haji Azmin berdiri dan menepuk perlahan bahu anaknya.
“Sudahlah, Iz. Kita serahkan semuanya pada takdir.” Hanya itu sahaja yang termampu Tuan Haji Azmin berkata. Dia melangkah meninggalkan ruang tamu. Puan Hajjah Karissa membuntuti suaminya. Izham kembali melabuhkan punggung di atas sofa yang didudukinya.


DIZYAN terjaga semula pada jam 6 pagi. Meraba katil yang terasa kosong. Terpisat-pisat Dizyan menggosok mata yang masih ada sisa kantuk. Matanya mengecil. Mencari Faizal dalam kesamaran cahaya dari lampu jalan. Terlihat ke arah balkoni. Pintu balkoni terbuka luas. Langsir berkibar ganas apabila ditiup angin. Kelihatan sesusuk badan berdiri menghadap pemandangan luar. Tersenyum. Dizyan meraup wajahnya. Faizal mengalih pandang ke arah Dizyan yang sedang duduk itu sebaik sahaja menyedari Dizyan sudah terjaga dari tidurnya. Sambil memeluk tubuh, mencari kekuatan untuk menyampaikan apa yang terbuku dihati. Menarik nafas dan melepaskannya perlahan.
“Dizyan Farhana Azmin, aku ceraikan kau....dengan talak satu.” Hanya dengan sekali nafas, Faizal melafazkannya. Terpempan Dizyan mendengar kata-kata yang baru sahaja terlafaz dari mulut lelaki itu. Dia segera berdiri. Memandang Faizal dengan perasaan tidak percaya. Airmata tiba-tiba sahaja turun. Entah kenapa dia rasa sedih sangat sedangkan sebelum ini, Dizyan sudah agak bahawa perkahwinan mereka pasti tidak akan bertahan lama.
“Ke...ke...kenapa? Apa....apa salah sa...saya...sampai a...awak kata...begitu?” tergagap suara Dizyan bertanya. Faizal masih tidak memberikan apa-apa reaksi. Dia berjalan melangkah masuk ke dalam bilik. Mencapai sesuatu dari atas meja tulisnya. Dicampak ke atas katil. Dizyan menjenguk ke arah gambar-gambar tersebut. Semakin lama matanya membulat. Terketar-ketar tangan Dizyan mencapai satu persatu gambar itu. Memandang Faizal dan gambar-gambar tersebut silih berganti.
“Biar saya jelaskan apa yang berlaku sebenarnya.” Dizyan sudah berdiri. Mendekati Faizal. Lelaki itu hanya berdiri tercegat.
“Ini bukan seperti yang awak sangkakan.” Dizyan berkata. Airmatanya turun semakin lebat. Cuba memegang tangan Faizal tetapi ditepis kasar.
“Kau...jangan sentuh aku!” Faizal melemparkan pandangan tajam.
“Awak dengar dulu.” Bersungguh-sungguh Dizyan cuba untuk menerangkan perkara sebenar. Faizal menolak badan Dizyan sehingga gadis itu jatuh terduduk ke atas lantai yang beralaskan permaidani. Dizyan menangis teresak-esak. Faizal duduk mencangkung, menghadap wajah Dizyan.
“Aku tak perlukan apa-apa penjelasan dari kau. Kau sama je macam perempuan lain. Perempuan murahan. Menjual harga diri kepada sesiapa saja.” Faizal meluahkan kata-kata yang begitu menusuk hati Dizyan. Dia memandang ke arah Faizal dengan airmata yang masih menghiasi tubir matanya. Ingin sekali dia memeluk Faizal dan menyatakan ini hanyalah sebuah gambar yang bertujuan mengaburi mata lelaki itu. Tetapi Dizyan tahu. Tidak mungkin untuk dia berbuat demikian. Tidak mungkin Faizal membenarkan Dizyan menyentuhnya.
“Ini bukan seperti yang awak sangkakan.” Suara Dizyan semakin perlahan. Esak tangisnya masih kedengaran kuat.
“Sudah!!! Aku dah tak ada apa-apa hubungan dengan kau. Dan mulai hari ini, aku dah tak nak ada apa-apa dengan kau. Aku balik dari kerja je, aku dah tak nak tengok muka kau dalam rumah ni lagi. Faham?!” Faizal bersuara kuat. Dizyan merasakan hatinya hancur luluh ketika itu. Terasa seperti semangatnya hilang entah kemana.
Faizal melangkah laju ke arah pintu kamar. Memulas tombol dan keluar dari kamar tersebut. Berdentum pintunya apabila Faizal menghempas kuat. Dizyan menyembamkan mukanya ke atas permaidani. Meraung dan menangis sepuas hatinya.


MAK Nani berlari-lari anak menuju ke tingkat atas apabila terdengar jeritan Dizyan. Yasmin turut berlari ke bilik sebelah. Terdengar jeritan Dizyan semasa hendak menidurkan Natalia. Tergesa mereka berdua membuka pintu yang tidak berkunci itu. Berlari masuk dan tercari-cari susuk tubuh Dizyan. Tidak kelihatan. Yasmin terkaku dihadapan bilik air. Mak Nani memandang pelik ke arah Yasmin. Terjenguk ke arah bilik air. Kelihatan sekujur tubuh yang terbaring di dalam bilik air tersebut. Bertambah terkejut lagi Mak Nani apabila terlihat darah yang mengalir keluar dari celah kelangkang Dizyan. Yasmin segera memangku kepala Dizyan.
“Mak Nani telefon ambulans.” Arah Yasmin. Mak Nani mengangguk pantas dan segera berlari keluar dari bilik Dizyan. Turun ke tingkat bawah dan mula mendail.
Yasmin yang berada di bilik sambil mengusap kepala Dizyan yang berpeluh itu. Kedengaran nafas Dizyan yang menderu lemah. 20 minit kemudian, ambulans yang ditunggu pun tiba. Seorang lelaki yang merupakan pemandu ambulans dan seorang jururawat tersebut berkejaran naik ke tingkat atas menuju ke bilik Dizyan. Pemandu ambulans itu mendukung Dizyan dan membawanya turun ke tingkat bawah dan diletakkan Dizyan di atas katil pengusung.
“Mak Nani tunggu di rumah, ya. Yas ikut dia orang. Nanti maklumkan pada Umi dan Abah.” Ujar Yasmin sebelum dia berlalu menaiki ambulans tersebut. Mak Nani hanya mengangguk mendengarkan kata-kata Yasmin itu. Ambulans tersebut menderu pergi meninggalkan kawasan perumahan itu.
Mereka tiba di perkarangan hospital. Dengan kecekapan pemandu ambulans itu yang dapat ‘cilok’ di tengah bandaraya yang sibuk, hanya memakan masa 10 minit daripada rumah keluarga Dizyan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Takut pula Yasmin melihat cara pemandu ambulans itu memandu. Pintu ambulans dibuka dan Dizyan diturunkan perlahan-lahan menggunakan katil pengusung. Jururawat itu menolak katil pengusung tersebut masuk ke dalam lobi hospital. Kemudian, datang lagi seorang jururawat dan seorang atendan, menolong jururawat yang memakai tag nama Mila menolak katil pengusung itu sehingga ke wad kecemasan. Yasmin turut sama berlari-lari anak menolak katil pengusung tersebut. Sambil berkali-kali memanggil nama Dizyan. Dilihatnya Dizyan meronta lemah.
“Yan, sabar ya.” Yasmin memegang jemari Dizyan. Gadis itu tidak memberikan apa-apa respon. Dia hanya mampu terbaring lemah. Darah yang keluar dari celah kelangkangnya semakin banyak. Seorang doktor berjubah putih menuju ke arah katil pengusung itu.
“Kenapa ni?” tanya doktor itu.
“Dia mengalami pendarahan yang banyak setelah terjatuh dari bilik air.” Ujar jururawat bernama Mila itu. Dia memberitahu apa yang dia dapat tahu daripada Yasmin kepada doktor tersebut.
“Baiklah, tolak katil ni masuk ke bilik rawatan.” Doktor tersebut memberikan arahan. Mereka yang lain hanya mengangguk. Katil itu ditolak masuk ke dalam bilik rawatan yang dinyatakannya. Yasmin ingin turut mengikut masuk ke dalam bilik rawatan tersebut. Tetapi segera dihalang oleh doktor itu.
“Maafkan saya, Cik. Cik tak boleh masuk ke dalam bilik rawatan.” Ujar doktor itu. Yasmin kegelisahan. Memandang wajah doktor tersebut tanpa berkelip.
“Tapi itu adik saya.” Yasmin berkata lagi.
“Maafkan saya, Cik. Cik memang tak boleh masuk ke dalam tu.” Doktor itu berkata lagi sambil mengunjukkan jarinya ke arah bilik rawatan tersebut.
“Tapi....” ayat Yasmin tergantung. Wajahnya yang kegelisahan itu segera ditenangkan oleh doktor tersebut.
“Sabar, Cik. Saya Dr. Dahlia. Saya akan cuba melakukan yang termampu.” Doktor itu berkata dalam senyuman. Yasmin mengangguk perlahan. Dr. Dahlia terus melangkah masuk ke dalam bilik rawatan itu. Yasmin melabuhkan punggungnya di atas kerusi yang disediakan di luar bilik rawatan.
Tuan Haji Azmin, Puan Hajjah Karissa dan Asyifa menuju ke arah Yasmin. Terus sahaja Yasmin meluru ke dalam dakapan Puan Hajjah Karissa. Ibu mertuanya itu memeluk sekuat hati. Hati tuanya berasa tidak tenang sejak dari pagi tadi. Tidak sampai hati hendak meninggalkan Dizyan keseorangan di rumah walaupun Yasmin dan Mak Nani turut berada di rumah.
“Macam mana boleh jadi macam ni, Yas?” tanya Tuan Haji Azmin. Airmata Yasmin sudah turun bercucuran. Tidak tahu bagaimana hendak memulakan cerita. Asyifa juga turut menangis. Airmata turun tidak mahu berhenti. Puan Hajjah Karissa mengelap airmatanya.
“Umi, Abang Iz mana?” tanya Yasmin apabila tidak kelihatan Izham di mana-mana.
“Dia ada kes kat mahkamah.” Ujar Asyifa ringkas. Yasmin mengangguk lemah.
Dr. Dahlia melangkah keluar dari bilik rawatan itu. Baju jubah berwarna hijau yang disarungkan ke badannya itu berlumuran darah. Kesemua mereka berdiri dan menuju ke arah doktor tinggi lampai itu. Puan Hajjah Karissa bertambah-tambah rasa tidak senang hati.
“Macam mana dengan anak saya, Dr.?” Tanya Tuan Haji Azmin. Mereka yang lain menantikan butir bicara Dr. Dahlia. Doktor itu menundukkan wajahnya. Dilepaskan keluhan perlahan. Kemudian, digeleng pula kepalanya. Mengangkat muka memandang keluarga pesakit yang sedang menanti kata-katanya.
“Maafkan saya, Encik. Anak dalam kandungan Puan Dizyan....” Dr. Dahlia mengantungkan ayatnya. Mata mereka yang ada disitu sudah terbeliak.
“....tak dapat diselamatkan.” Dr. Dahlia menyambung kata. Yasmin sudah menekup mulut. Menangis teresak-esak di bahu Asyifa. Tuan Haji Azmin menumbuk dinding. Puan Hajjah Karissa tidak dapat menahan airmata yang turun semakin lebat.
“Boleh saya tengok anak saya?” Puan Hajjah Karissa bertanya pada Dr. Dahlia.
“Sekarang saya rasa lebih elok jika kita biarkan Puan Dizyan berehat dahulu. Dia dah banyak kehilangan darah. Selepas dia ditukarkan ke wad, bolehlah Puan sekeluarga melawatnya.” Dr. Dahlia berkata lagi. Puan Hajjah Karissa mengangguk perlahan.


DIZYAN membuka matanya. Kemudian, dikecilkan semula apabila terasa seperti lampu menyuluh mata. Bau ubat-ubatan menyucuk hidung. Ingin menggerakkan badan yang masih lemah. Bilik itu terasa asing bagi dirinya. Mengalihkan kepala ke sisi. Kelihatan Puan Hajjah Karissa yang setia menanti disisinya. Tersenyum lemah pada Uminya. Dizyan menolak badannya sedikit. Tetapi segala sendi masih terasa lemah.
“Yan, berehatlah ya.” Ujar Puan Hajjah Karissa. Diberikan senyuman manis.
“Yan kat mana ni, Umi?” Dizyan bertanya apabila dirasakan dia bukan berada di biliknya sendiri.
“Yan ada kat hospital.” Dizyan mengerutkan dahi. Hospital? Kenapa dia berada disini? Bukankah tadi dia berada di dalam bilik airnya? Semua soalan itu hanya berlegar di fikirannya. Kembali memejamkan mata. Dia perlu berehat. Badan yang lemah menghalang Dizyan dari terus bertanya.
Pintu bilik wad yang ddiami Dizyan terkuak. Izham dan Yasmin melangkah masuk ke dalam. Sambil mendukung Natalia. Anak kecil itu diserahkan kepada Nendanya. Puan Hajjah Karissa bangun dari tempat yang didudukinya dan membawa Natalia keluar dari bilik wad tersebut. Yasmin melabuhkan punggung di kerusi Puan Hajjah Karissa sebentar tadi. Manakala Izham melabuhkan punggungnya di atas katil. Mengambil dan menggenggam jari jemari adiknya. Dicium dan diletakkan semula. Yasmin hanya melihat perbuatan suaminya itu.
“Yas takkan berdiam diri, Bang.” Ujar Yasmin. Matanya dialihkan pula pada Dizyan yang sudah terlena. Izham memandang wajah isterinya itu.
“Apa yang Yas nak buat?”
“Yas nak tuntut bela untuk Yan.” Yasmin berkata tegas.
“Yas kan dengar apa yang Abah kata semalam. Kita jangan ambil tindakan yang melulu. Biarlah Yan selesaikan masalahnya dengan Faizal.” Izham meningkah. Tidak mahu Yasmin bertindak yang bukan-bukan. Yasmin melepaskan keluhan kuat.
“Yas nak bersemuka dengan Zal.” Yasmin menukas. Izham mendengus. Kemudian, digelengkan kepala. Isterinya itu kalau sudah berdendam, usahlah berkata apa-apa lagi.

BERSAMBUNG.....

22 tukang komen paling setia:

keSENGALan teserlah.. said...

kak ecahhhhhhh..!!
awat akak kejam nieh.,
adooyy..
woooo..mmg gle la n3 nieh..sgt mendadak n mengejutkan tahu..uhuukk..
kenapa laa faizal begitu kejam..
mmg habis madu sepah dibuang btollaa..
kejam,,kejam,,kejamm..
arghghhh...
takkan faizal tatw kott yg yan still virgin..
adeehh....
sian gle kat yan..
sah la lafaz talak tuh...
n sah2 gak aneeq akan ambil hati yan blk..
ngeeeeeee.....
akak sje taw..kasi geram..
kasi mantoppp..
seksanyaa...
akak..!!
ngeeeeee..
susahla daku nk tdo pasnieh..asyik pikir cite neh jee...
faizal taktaw ke dye hampir2 taw ade anak ngn yan..n now..yan miscarriage..gile la kak..
hambeekk..pnjg da zatie komen nie..
ngeeeeee...
smbung2 agy kak..
akak baik,,akak hebat..akka d'bomb..
btw kak,,lgi bpe episod nk abes ek..?

Aisha @ Sara Hamza said...

uish.....panjangnye komen zaty....insyaAllah lagi 5 ke 6 episod......hehe sabau ye!minggu dpn laks....

::cHeeSeCaKe:: said...

huhu..cptnye zatie bace..geram ngn faizal..biar yasmin yg terangkn..die kn tau..huhu..

keSENGALan teserlah.. said...

haha..
geram gle nieh kak..
awat kejam sgt..
ngeeeee...
ngeng tol si faizal nieh..
mggu dpn kak..?hurmrm...kasi gempak2 taw kak..kasi dush3 si faizal tuh..
tak saba nk taw ending...

muahahaa..
cheesecake jeles kaa..?
ekekeke..

in_wired88 said...

alahai ciannya abes madu sepah dibuang.. rase2nye aneeq gne peluang nie x?
tapi konpem ati yan kat faizal ek..

LiNa said...

lamanya nak tggu mggu depan..
cian yan...
kak..sambung lagi yer..panjang2 tau..

Nomie Aziz said...

Good Ecah! Klimaks dia unexpected...keep it up! akak suka!
make it more dramatic ye..hehehe..pandai2 la pulak aku..hehe..Thumbs Up!

aLooHa said...

eecaahhh...best giler la n3 ni...len sket drp yg len...baguih2...camni bru la ada klimaks yg best...biaq la zal plak yg kuar airmata pasni...dh 3bln yan nangis..biar yan jd strong gurl plak...best5...btol ckp nomie tu...biar dramatik sket ending dia..tp tanak la sedey2...dramatic tp hepy ending...heheheh...good job2!!i'm waitin' 4 da next n3...chaiyok2 cahh!!

aL-HaNis said...

what a twisted entry. i loikeee. hehe. faizal tade pengalaman kot. tu dia bengap tak tau virgin ke tak. lgpun hati tgh mambara tgk gambar2 tu kan.


sian kat yan.huhu. pompuan kalo dh skali chenta akan ttp chenta. huhu

keep it up ecah

qyqa said...

kureng asam ar faizal tu..
eeei,ceraikan macam tu jer??
memg nak kena sunat btol ar..
geram sgt ni..
akak,sy sokong zati,n3 ni kejam..huhu..

sedih..

yunix77 said...

kejamnya n3 hari ni
waaaaaaaaaaaaa
waaaaaaaaaaaaa
tidakkkkkkkkkkkkkk
semalam terkejut dengan n3 sebegitu
hari ni....waaaaaaaa airmata menderu-deru
nehiiiii pu je kekkkk
Faizal dah salah faham
Yan tak dapat terangkan hal sebenar

ohhhh tidakkkkkkkkkkkkkkk

arynn natasha said...

kejammm
tapi ini realiti
kalau aku jd yan ,aku akan trima aneeq sebab aneeq mmg btul setia.
tp dalam cite ni dah sahla fezal yg jd hero.
harap episod seterusnya x menghampakan

Hana_aniz said...

faizal mesti menyesal giler!!! aneeq, it's ur turn! arghh.. dizyan jgn bg muka langsung kt faizal. bg faizal sedar sket langit ni pun ada tinggi rendahnye. kak ecah nak lagi! ni da addicted la ni. aduyai..

ceritaku MEMORIKU said...

wow zatie pnjgnya komen
hahaha
terbeliak biji mata aku

warghhhh asal faizal wat mcm tu?
kesian yan.asal die mnta cerai
asal percaya sgt dgn gammbar tu
dia xkan xtao yan still virgin or tak.
kecoh la faizal nie.sekeh kunk.adoyaiii.tgk dah gugur.
warghhhhh geram!!!!!!!!!!!
sambung2
-na'dz

pop said...

benciiiiiiiiiii...

nk nanges ahh...

huhuhu

jaatttttttt...

cian baby huk..huk..

benci ejalllll....!!!

aneeq, hang tawen la ngan yan...

ag baek dr kambing 2..

uwaaaa aku dh emo neh....

Siti Fatimah said...

ala takmo la yan ndn aneeq. sure faizal sedih gilos nnti.huhuhu

nmpk gaya faizal ni mcm dh lama memendam perasaan kt yan la. sejak dr skolah dlu kot.

sbb dia ngn ku zety pn tak buat apa2. means die mmg setia ngn yan. sbb tu dia mrh sgt kot bila yan kononnya curang. huwaaaa..

wpn aneeq baik. tp cm..ala takmo la tuka jodoh yan. kekekeke

emo lebih

apa2 pun sgt best. kalah cita bersiri nur kasih. KABIR BATHIAA. amik la ecah jd penulis skrip. bintang berlian bergermalapan ni wei. ehehehehe

alreinsy said...

ecah!!!!! awat buat lagu tuh... sedih siot n3 kali nih... nak jer hempuk kepala faizal nih... siannya kt yan... x kan zal x tau yg yan still virgin... sudah buat sendiri mau ingat la... geram btl kat zal nih... aneeq amik yan baru pdn muka... yan dah x de dpn mata, baru tau rindu & syg... pas 2, nk rujuk blk... pyh la sket... tup2 yan lak keguguran... lg sakit hati kt zal nih...

apa2 pun, ecah you're da best... akak akn tunggu next n3... mmg x sbr nih... btl2 tgh climax nih... smbg2 lg... mmg x sbr nk tau kisah seterusnya... buat cepat2 sket... penantian adalah satu penyrksaan...

ha-ra said...

sib bek xpegang glas mxe bce entry kali nie...
klu x...cnfrm jtuh...
alahai...faizal pesal la wat yan cm 2??
sian kt yan...
ape kak ecah??
5@6 episd je lgi??
btol??
jgn la wat sspen cm nie lgi...
mahu nek drah tgi sye...

Bisikan said...

wa... ini dah melampau nih... skang patutnya bior faizal tau yang dia dah salah.... pehtu bior aneq plak amik ati yan balik... baru padan muke dia...

buat bior dia menyesal seumur idup... wa.... geramnye....

swit hanna said...

ecah..hehehe...best2...nak lagiii....^_~

aqilah said...

dah seronok dah bila yan dan faizal dah bersatu sebagai suami/isteri, tapi rupa2nya faizal............................ harap2 yas berdepan dgn faizal dan ceritakan yg sebenarnya pd faizal yg terlaly terburu2 dlm membuat keputusan tanpa selidik dahulu. apapun, mmg best! akak akan follow....................

nooradilat said...

mmg suka bangat citer ni....sejak dulu lg ikot...huhu..faizal patut tahu anak dia dh xda...mesti br tau respon die mcmna....hehehe...faizal mmg kejam...huhu