BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 20, 2009

Kau Milikku 12

BAB 12

DIZYAN berdiri menghadap cermin. Meneliti wajah dan badannya. Tiada apa-apa perubahan selama beberapa tahun ini. Teringin sekali dia berdiet seperti rakan-rakan yang lain tetapi setiap kali dicuba untuk tidak makan nasi beberapa hari, pasti dia akan diserang sakit perut yang amat sangat. Mahu atau tidak, ditelan juga nasi sepinggan dua. Disebabkan badannya yang gempal juga, dia selalu menjadi bahan ejekan rakan-rakan sekolah atau pun universiti. Sudah terbiasa. Dipekakkan sahaja telinga. Malas mahu mendengar suara-suara sumbang. Tidak sabar pula rasanya dia hendak pergi temuduga pada hari esok. Dizyan bangun dan menuju ke almari pakaian. Dikuak pintu tersebut. Menyelak pakaian yang ingin dipakai. Ditarik sepasang baju kurung rona ungu. Berbunga kecil warna merah jambu. Dilayangkan pakaian tersebut ke badannya dihadapan cermin.
“Ishk…nak pergi interview kat production house. Tapi takkan pakai baju kurung?” gumam Dizyan. Tergaru-garu kepalanya mencari baju yang sesuai. Berjalan semula menuju ke arah almari pakaiannya.
“Elok jugak kalau pakai seluar.” Ditarik sehelai seluar slack hitam dari celah baju-baju yang dilipatnya. Diambil baju kemeja yang bergantungan. Baju kemeja berbelang ke bawah. Dan, beropol di tangan. Berpuas hati. Dibawa baju dan seluar itu ke laundry room yang terletak di tingkat bawah. Diseterika baju kemeja itu sehingga tiada kedutan. Dizyan memang pantang jika baju yang digosoknya itu berkedut. Mak Nani yang baru sahaja masuk ke dalam bilik tersebut, mengerutkan dahi.
“Yan nak kemana seterika baju cantik-cantik ni?” tanya Mak Nani dengan senyuman. Senyuman itu dibalas oleh Dizyan.
“Esok ada interview, Mak Nani.” Jawab Dizyan. Mak Nani mengangguk.
“Alhamdulillah. Akhirnya dapat jugak Yan kerja.” Ucap Mak Nani bersungguh.
“Memang Yan usaha untuk dapatkan kerja. Tak naklah kerja dengan Abah. Bukan Mak Nani tak kenal Abah tu macam mana. Kak Syifa yang dah kerja lebih daripada 10 tahun dengan Abah pun pening kepala. Fussy sangat Abah tu. Itu tak kena, ini tak kena. Semua nak kena ikut cara dia. Nasib baiklah, Kak Syifa dah faham kehendak Abah.” Terang Dizyan. Mak Nani menggeleng sambil tersenyum kecil.
“Hmm…nampaknya punahlah harapan Tuan Haji nak tengok Yan tolong dia kat pejabat tu. Kena jugak dia tunggu Izham balik.” Ujar Mak Nani sambil melipat longgokkan baju yang sudah dibasuh di tepi mesin basuh.
“Tunggu jelah, Mak Nani. Yan tak belajar pasal Law. Abang Iz dengan Kak Syifa je yang belajar. Lagipun lecehlah, Mak Nani. Nak kena hafal akta-akta yang ada dalam buku tu. Dahlah Yan ni paling tak suka menghafal.” Dizyan menyangkutkan baju yang sudah diseterika itu. Turut menolong Mak Nani melipat baju.
“Entah bilalah Izham tu nak balik.” Keluh Mak Nani. Tangannya laju sahaja melipat baju.
“Kata Abang Iz dalam masa terdekat ni. Tapi dia tak pasti bila.” Mak Nani mengerutkan dahi memandang Dizyan apabila mendengar kata-kata anak gadis muda itu. Terus sahaja Dizyan menekup mulutnya. Menepuk dahi kerana telah terlepas kata.
“Mak Nani jangan cakap dengan Umi atau Abah tau. Ni secret kita.” Dizyan memandang wajah tua dihadapannya itu.
“Takkanlah Mak Nani nak bocorkan rahsia pada Tuan Haji dan Puan Hajjah.” Dizyan mengangguk mendengar kata Mak Nani itu. Lega hatinya sedikit.
Selesai melipat baju, Mak Nani beredar ke dapur untuk menyediakan makan malam buat majikannya. Dizyan mencapai baju yang sudah diseterika dan mendaki tangga untuk menuju ke biliknya.
SEAWAL jam 6 pagi lagi, Dizyan sudah bangun untuk membersihkan diri dan bersolat Subuh. Berdoa, memohon supaya sesi temuduganya sebentar lagi akan berjalan dengan lancar. Setelah itu, dia menyidai telekung di penyidai. Disarungkan baju ke tubuh. Meneliti wajah di cermin. Bersolek ala kadar. Berpuas hati. Dizyan keluar dari kamarnya. Turun ke tingkat bawah untuk bersarapan bersama ahli keluarga yang lain. Terpegun mereka melihat Dizyan yang sudah kemas.
“Yan, cantik-cantik ni nak kemana?” tanya Asyifa. Dizyan tersenyum lebar dan melabuhkan punggung disebelah Asyifa.
“Yan ada interview hari ni, Kak.” Ujar Dizyan sambil menceduk bihun goreng ke pinggannya.
“Hmm…baguslah tu, Yan.” Ucap Tuan Haji Azmin pula. Mereka yang lain mengerutkan dahi.
“Abah tak marah?” Dizyan bertanya.
“Kenapa pulak Abah nak marah? Abah tumpang gembira tengok Yan dapat kerja. Abah tak suka nak paksa Yan kerja dengan Abah. Tapi kalau dah Abang Izham kamu tu tak balik langsung tolong Abah, Abah terpaksa jugaklah.” Tuan Haji Azmin berkata. Dizyan memandang wajah Mak Nani yang muncul dari sebalik dapur dengan membawa seteko kopi. Memandang wajah tua itu. Mak Nani hanya tersenyum. Memahami isyarat mata Dizyan.
“Pukul berapa interviewnya?” tanya Puan Hajjah Karissa. Mata Dizyan beralih kepada Uminya.
“10, Umi.” Jawab Dizyan.
“Pagi?” Puan Hajjah Karissa bertanya lagi.
“Yalah. Takkan malam pulak.” Tuan Haji Azmin menjawab bagi pihak Dizyan. Cemberut sahaja wajah isterinya itu. Dizyan dan Asyifa tergelak kecil. Asyifa membawa pinggan yang digunakannya ke dapur. Setelah itu seperti kebiasaan, dia akan menyalami Tuan Haji Azmin dan Puan Hajjah Karissa sebelum berangkat ke tempat kerja.


KAKI Dizyan sudah berada dihadapan bangunan RUFA Tower. Matanya tidak berkelip memandang bangunan yang gah berdiri itu. Menarik nafas sedalamnya dan dilepaskan perlahan-lahan. Melangkah ke arah pintu yang terbuka secara automatik itu. Menuju ke arah kaunter pertanyaan. Gadis yang berada di kaunter penyambut tetamu itu tersenyum manis ke arahnya.
“Selamat pagi. Ada apa-apa yang boleh saya bantu, Cik?” Ucap gadis itu. Dizyan tersenyum.
“Pagi. Saya nak ke Rufa Grand Million Productions.” Ujar Dizyan pula. Gadis itu mengangguk perlahan. Dia mengangkat gagang telefon dan mendail nombor seseorang.
Sedang gadis itu bercakap dengan orang yang dipanggilnya, Dizyan leka memerhati ke seluruh bangunan. Rekaan bangunan ini begitu unik sekali. Rupanya, pemilik RUFA Tower itu bukan sahaja mengasaskan Rufa Grand Million Productions tetapi banyak lagi syarikat-syarikat kecil yang diasasnya. Seperti Rufa Construction, Rufa Architecture, Rufa Engineering dan bermacam-macam lagi.
Tiba-tiba matanya tertancap pada sekujur tubuh. Hati Dizyan berdegup pantas. Dia kerja disinikah? Hati Dizyan tertanya-tanya. Orang yang paling tidak diingini dia berjumpa, kenapa boleh hari ini dia terserempak? Dizyan kegelisahan. Lelaki yang diperhatikan oleh Dizyan itu, memandang ke arahnya. Segera Dizyan mengalihkan pandangan ke tempat lain. Dada dia ketika itu seperti mahu meletup.
“Cik...Cik...” panggil gadis penyambut tetamu itu. Dizyan berpaling ke arah gadis tersebut.
“Cik boleh naik ke atas sekarang. Tingkat 12, ya.” Ujar gadis itu. Ada plet nama berwarna hitam di atas kaunter tersebut. Tertera nama Auzra.
“Terima kasih. Ermm...Auzra?” ujar Dizyan. Gadis itu tersenyum dan mengangguk perlahan.
“Boleh saya tahu dia tu siapa?” unjuk Dizyan ke arah sekujur tubuh itu tadi.
“Ohh...itu Encik Aneeq. Dia kerja bahagian production house. Dialah producer untuk Rufa Grand Million Productions.” Ujar gadis bernama Auzra itu. Masih dengan senyuman manisnya. Dizyan menjadi tidak keruan. Dia keliru. Patutkah dia pergi untuk sesi temuduga itu? Sebolehnya, dia tidak mahu langsung ada kaitan dengan lelaki yang disebut Auzra tadi. Berkali-kali keluhan dilepaskan. Kaki Dizyan melangkah semula ke arah pintu utama.
“Cik Dizyan nak kemana tu?” tanya Auzra, cemas melihat Dizyan.
“Saya...saya....” tidak tahu harus berkata apa kepada gadis itu.
“Bos sedang menunggu Cik Dizyan di atas.” Ujar Auzra lagi. Menyedarkan Dizyan dari alamnya. Dia menarik nafas dan dilepaskan perlahan.
“Yan, kau kena juga pergi interview tu. Pedulikan lelaki tu. Buat tak tahu je.” Dizyan memberikan semangat kepada diri sendiri. Dilepaskan keluhan kuat. Pelik Auzra melihat kelakuan gadis dihadapannya.
“Terima kasih, ya.” Ucap Dizyan lemah. Auzra mengangguk. Kembali meneruskan kerjanya.
Langkah Dizyan yang longlai itu menyebabkan dia sudah tidak ada semangat untuk pergi bertemuduga. Ditekan punat lif untuk ke tingkat atas. Masuk sahaja ke dalam lif, ditekan pula butang untuk ke tingkat 12. Tetapi belum sempat pintu lif ditutup, pintu tersebut terbuka semula. Kelihatan seorang gadis yang sangat cantik, melangkah masuk. Dizyan tersenyum manis ke arahnya. Hanya jelingan sahaja yang dibalas. Dizyan seperti pernah nampak perempuan ini. Bukankah dia model antarabangsa yang terkenal dengan kontroversi skandalnya bersama anak pemilik RUFA Tower ini? Dizyan kini yakin, perempuan itulah yang selalu sahaja wajahnya menghiasi dada-dada akhbar dan majalah. Tetapi sombong sangat. Meluat pula hendak melihat muka gadis tinggi lampai yang berdiri disebelahnya itu. Pintu lif sekali lagi terbuka di tingkat 2. Terjengul wajah seorang perempuan yang ayu bertudung. Tersenyum kepada Dizyan. Senyuman dibalas. Tersenyum juga kepada perempuan sombong itu. Tetapi hanya jelingan yang diberi balasan.
“Ku Zhety...” panggil wanita bertudung itu.
“Hamidah.” Model yang bernama Ku Zhety itu turut memanggil nama wanita bertudung yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam lif.
“You buat apa kat sini? Ini mesti tak lain dan tak bukan, asyik nak mengacau adik sepupu I tu je.” Ujar wanita bertudung bernama Hamidah itu.
“Excuse me. You better watch out your mouth. I dengan adik sepupu you tu, couple. So, MYOB.” Ku Zhety pula menukas. Hamidah memandangnya dengan perasaan jelek. Kenapalah adik sepupunya itu tergila-gilakan perempuan sebegini? Sedangkan pak ciknya juga, tidak menyukai Ku Zhety.
“Mind your own business? You dah pandai gunakan short form for Instant Messages. I ingatkan you ni bodoh.” Perli Hamidah. Berapi sahaja mata Ku Zhety memandang wanita bertudung itu.
“Hei, Mid! Apa yang you tak puas hati dengan I? Dari dulu lagi you suka cari gaduh dengan I.” Sudah bercekak pinggang Ku Zhety. Geram dengan sikap Hamidah.
“Ohh...ni mesti pasal hal Fakhrul kan?” Ku Zhety sengaja ingin menduga kemarahan Hamidah. Mencerlung sahaja mata Hamidah memandang Ku Zhety. Kalaulah di dalam dunia ini tiada hukuman buat orang yang membunuh, sudah pasti orang pertama yang dibunuh adalah perempuan dihadapannya itu.
“Kalau you pandai jaga laki, takkanlah laki you tu cari I.” Ku Zhety berkata dengan senyuman sinis. Dizyan hanya membeliakkan mata tetapi tidak langsung dipandang ke arah mereka berdua.
“Fakhrul tu jantan tak guna. You nak dengan dia, I sanggup bagi free je kat you. F.O.C.” apabila pintu lif terbuka di tingkat 8, terus sahaja laju kaki Hamidah melangkah keluar. Sempat berlanggar bahu dengan Ku Zhety. Gadis itu tergelak sinis sehinggalah pintu lif tertutup semula.
Sampai sahaja di tingkat 12, terburu-buru Ku Zhety hendak keluar dari lif itu sehingga terlanggar Dizyan. Merengus marah gadis itu.
“Hish...lif sikit punya besar. Aku jugak yang kau nak langgar pun.” Gumam Dizyan. Terlihat gadis sombong itu berdiri di kaunter penyambut tetamu.
“I want to see your boss.” Dengan angkuh sekali Ku Zhety berkata.
“I’m so sorry, Cik Zhety. Boss is having an interview session. He’s quite busy right now.” Gadis yang sedang berdiri di kaunter penyambut tetamu itu berkata dengan senyuman. Seorang lagi gadis sibuk menjawab telefon.
“What?! So, I have to wait?” tanya Ku Zhety pula kepada gadis kecil molek itu.
“I’m afraid, so.” Gadis itu berkata lagi.
“Tanty, I don’t care. I want to see him right now.” Ujar Ku Zhety lagi. Dizyan terus menuju ke arah kaunter penyambut tetamu.
“Ada apa yang boleh saya tolong, Cik?” tanya gadis penyambut tetamu itu dengan sopan.
“Saya ada interview hari ni.” Ujar Dizyan ringkas. Ku Zhety memandang jelek ke arah gadis gempal tersebut.
“Nama Cik?” tanya gadis itu lagi.
“Dizyan Farhana.” Sebaik sahaja Dizyan mengucapkan namanya, mata Ku Zhety terbelalak.
“Ohh...Cik Dizyan. Saya Hartanty.” Mereka berdua bersalaman. Ku Zhety memandang Dizyan sehingga tidak berkelip.
“Cik Dizyan duduklah dulu. Bos ada lagi 2-3 orang yang perlu di interview. Cik Dizyan tunggu sebentar, ya.” Ujar Hartanty dengan lembut. Dizyan mengangguk. Belum sempat Dizyan melabuhkan punggung di kerusi yang disediakan disitu, namanya disebut.
“Dizyan...Dugong....” Ku Zhety berkata. Dia berpaling semula ke arah Ku Zhety.
“Maaf. Saya kenal Cik ke?” tanya Dizyan semula. Sebenarnya dari awal lagi dia sudah tahu itu adalah Ku Zhety, musuh lamanya sejak zaman sekolah lagi. Tetapi sengaja tidak mahu mengenali perempuan itu. Bagi Dizyan, dia sudah lupakan kisah lama sejak hari terakhir persekolahan.
“Kau memanglah tak kenal aku. Sebab aku dah cantik sekarang. Tapi, aku tetap kenal kau. Dugong hodoh.” Ku Zhety tergelak sinis. Gadis yang berada di kaunter penyambut tetamu itu hanya menggelengkan kepalanya perlahan melihat kelakuan melampau Ku Zhety.
“Zhety? You buat apa kat sini?” suara seorang lelaki mengejutkan Ku Zhety yang sedang seronok bergelak ketawa. Mata Dizyan tertancap ke arah lelaki itu.
“I nak jumpa boyfriend I lah.” Ucap Ku Zhety dengan gaya gediknya.
“But this is office hours.” Ujar lelaki itu pula. Kurang berpuas hati dengan jawapan Ku Zhety.
“You ni siapa nak halang I? Suka hati I lah. You patut bersyukur, tau. Boyfriend I nak ambil you kerja. Kalau tak, sampai sekarang you menganggur je.” Marah Ku Zhety. Luah segala apa yang tidak patut diucapkan oleh perempuan itu disitu.
“I get this job because I’m qualified for that, okay.” Lelaki itu membidas kata-kata keterlaluan Ku Zhety. Digelengkan kepala. Matanya teralih ke arah Dizyan yang sedang duduk di atas kerusi itu. Tergamam. Mata mereka bertembung. Segera Dizyan mengalih pandang ke tempat lain. Serasa ingin lari sahaja dari berkeadaan begitu. Ku Zhety turut memandang ke arah Dizyan apabila dilihat mata lelaki dihadapannya itu tidak berkelip.
“Ahh...Aneeq. You masih ingat lagi budak dugong ni?” Ku Zhety bertanya. Mematikan lamunan Aneeq. Tersentak.
“Sorry...tak ingat.” Ringkas sahaja Aneeq berkata dan terus beredar dari situ. Hati Dizyan terasa sakit. Dah bermacam benda kau buat kat aku, kau masih tak ingat pada aku lagi? Hati Dizyan mendongkol geram.
“Cik Dizyan, giliran Cik Dizyan pula sekarang.” Ujar Hartanty yang entah dari mana munculnya. Mengejutkan Dizyan dari lamunan. Perlahan-lahan Dizyan bangun dan membuntuti Hartanty. Pintu bilik sederhana besar itu diketuk perlahan. Arahan masuk diberikan. Hartanty menjenguk ke dalam kemudian mempersilakan Dizyan masuk.
“Silakan duduk.” Suara garau lelaki itu menerjah gegendang telinga Dizyan. Langsung tidak nampak wajah lelaki dihadapannya. Lelaki itu asyik menghadap skrin komputer riba.
“So, boleh ceritakan serba sedikit tentang diri Cik...?” lelaki tersebut memandang borang yang telah diisi oleh Hartanty itu. Dizyan hanya dapat melihat dahinya yang berkerut.
“Dizyan Farhana?” lelaki itu mengangkat wajah. Mendongak melihat gerangan gadis yang disangka itu. Memang tepat tekaannya.
“Kau?!!” ujar lelaki itu terkejut. Mata Dizyan sekali lagi terbeliak.
“Awak??!!!” Dizyan benar-benar terkejut. Tidak menyangka akan berjumpa semula dengan lelaki itu. Kakinya terasa lemah.
“So, kau yang nak mintak kerja as A.P and scriptwriter tu?” tanya lelaki itu. Inginkan kepastian.
“Saya mintak maaf, Encik Faizal. Rasanya saya dah salah company. Saya minta diri dulu.” Cepat sahaja Dizyan bangun dan ke pintu bilik pejabat Faizal itu. Sudah dipulas tombolnya tetapi tidak jadi apabila Faizal berkata sesuatu.
“Bukan kau datang untuk interview?” tanya Faizal semula.
“Memanglah saya datang untuk interview. Tapi rasanya saya dah silap company.” Ujar Dizyan. Tombol dipulas lagi. Pintu bilik sudah ditarik.
“You got the job.” Mendengar sahaja kata-kata yang baru terucap dari mulut Faizal, Dizyan tercengang. Tiada kata yang terucap.
“Kenapa? Kau tak suka?” pertanyaan Faizal mengembalikan Dizyan ke alam nyata.
“Tapi, Encik Faizal belum pun interview saya.” Kata Dizyan.
“Ini aku tengah interview kau lah.” Faizal menyandarkan badan ke kerusi empuknya.
“Saya tak tahu nak cakap apa.” Dizyan menambah.
“Thanks? I guess is the best word to describe it.” Faizal tersenyum. Apabila melihatkan senyuman Faizal yang terasa ikhlas itu, hati Dizyan berasa lega. Dia mengangguk perlahan tanda setuju.
“It’s a deal, then. Make sure kau datang hari Isnin ni, pukul 9 pagi untuk sign contract.” Sekali lagi Faizal menghadiahkan senyuman.
“Thanks a lot.” Ucap Dizyan. Faizal menyilangkan lengan ke dada. Tersenyum sinis.
“Kau tunggu dan lihat je, Dugong. It’s showtime.” Ujar Faizal dalam senyuman sinisnya.
Tersenyum lebar Dizyan keluar dari bilik Faizal. Hartanty mengerutkan dahi. Dizyan mengucapkan terima kasih. Setengah jam kemudian, interkom di meja Hartanty berbunyi. Lampu merah berkelip-kelip. Ditekan punat hijau.
“Yes, bos?” Hartanty sudah tahu panggilan daripada siapa itu.
“Masuk kejap.” Arahan diberi oleh Faizal. Hartanty melepaskan keluhan. Mengambil diari yang memang digunakan untuk mengisi catatan penting. Pintu bilik diketuk perlahan menandakan dia akan masuk ke dalam bilik pejabat milik ketuanya.
“Ada apa, bos?” Hartanty bertanya dengan pen yang sudah bersedia untuk ‘menari’ di atas diari catatan penting itu.
“Tolong sediakan kontrak untuk Cik Dizyan.” Arahan dari Faizal dicatit pantas. Terangguk-angguk seperti burung belatuk.
“That’s all, bos?” Hartanty bertanya lagi.
“Masukkan R&R and benefit yang saya telah tulis ni ke dalam kontrak. I want her to sign this contract by this Monday. When the contract is ready, saya akan berikan arahan seterusnya kepada awak.” Faizal berkata penuh rahsia. Hartanty mengerutkan dahi tetapi dianggukkan jua kepalanya.
“Baiklah. Itu je ke, bos?”
“Ya. Tunggu je arahan daripada saya Isnin ni.” Faizal berkata. Hartanty mengangguk dan ingin segera beredar. Tetapi dia teringatkan sesuatu dan berpaling semula ke arah Faizal.
“Sorry, bos. Saya terlupa nak beritahu bos yang Cik Zhety ada menunggu bos di luar.” Ujar Hartanty takut. Seram juga dimarahi oleh Faizal.
“Apa? Dah berapa lama?” Faizal mengerutkan dahi. Entah kenapa dia tidak ada perasaan untuk berjumpa dengan Ku Zhety buat masa sekarang. Dia lebih senang memikirkan rancangan untuk mengenakan Dizyan sahaja.
“Lebih kurang satu jam lebih.” Hartanty berkata perlahan.
“Hurmm…awak pergi tengok kat luar. Kalau dia ada lagi, suruh dia masuk.” Arah Faizal. Hartanty segera mengangguk dan beredar keluar untuk melihat Ku Zhety. Sebentar kemudian, Hartanty masuk semula ke dalam bilik Faizal.
“Maaf, bos. Cik Zhety dah tak ada kat luar. Kata Mas, Cik Zhety marah-marah dan terus je beredar.” Hartanty mengucapkan semula kata-kata Mastura itu.
“It’s ok. I’ll call her later.” Ujar Faizal. Hartanty mengangguk perlahan dan segera beredar dari bilik pejabat tersebut.
“Perempuan ni. Menyusahkan orang betul.” Gumam Faizal sendirian.

AWAL pagi Isnin lagi Dizyan sudah bersiap sedia. Usai membersihkan diri dan bersolat Subuh, dia terus menyarungkan baju yang sesuai untuk dipakainya ke pejabat. Menyolek wajahnya senipis yang mungkin. Berpuas hati dengan wajah yang begitu. Dia berdiri dan membetulkan baju. Melihat wajah sekali imbas di cermin. Mencapai tas tangan. Tiba-tiba badannya terkaku sebentar. Jawatan yang dimohon adalah sebagai A.P dan penulis skrip. A.P membawa maksud Assisstant Producer atau Penolong Penerbit. Bukankah Penerbit yang dimaksudkan oleh Auzra, gadis penyambut tetamu di lobi itu adalah Aneeq? Ini bermakna dia akan menjadi penolong kepada lelaki yang dibencinya itu? Kaki Dizyan terasa lemah sekali. Dia terduduk di atas katil. Hatinya penuh kebencian terhadap lelaki yang bernama Aneeq itu. Teringat kisah yang terjadi 6 tahun lalu. Ingin dihapuskan segala kenangan silam.


BERSAMBUNG.....


8 tukang komen paling setia:

Miss Kira said...

ksh silam apa?
hope cpt smbg ya..
dizyan tu dah krus ke blum...

::cHeeSeCaKe:: said...

wow.. da 8thun..faizal xlupekn lg dendam dorang..isk2..
aneeq ade kisah silam ngn yan keR?
miss kira, sy rse yan xkurus lg..coz die ckp die cube diet..tp xleh klu xmkn nasi..(itu ape yg sy pahamla..wallahua'lam..)

sYaFaRiNa said...

adoyai,
knp dizyan trima gak keje tu...
dizyan sje tempah mslh...
huhu ksian kt dia...

Aishah Hamzah said...

wahai kengkwn ku sekalian,
kali ni pny cter mmg x mo wat watak heroin kurus....
hehe
sj nk bikin pembharuan.....

fezmia said...

kenapa dizyan tu bodoh sgt terima kerja tu? cari je lah kerja lain , tak pun kerja dgn ayah dia dari kerja dgn faizal & aneeq. I just don't get it. Orang dah buat dia macam2, still dok tersorong2 lagi...tengokkan faizal nak kenakan dizyan lagi...dizyan tu makan masih tak cukup sepinggan.

Anonymous said...

heh aneeq bukan yg jahat tu ke? kenangan apa plak dahhh
faizal ni gila ah
lupakan je la dendam tu
lempang laju2 karang

Kiara said...

bestnye..
sambung cepat2 ye..
biar panjg2 ta(^_^)

ceritaku MEMORIKU said...

alorrrr nak balas dendam lagi kerw?
xsuke2
-na'dz